*****May you be happy, healthy, wealthy and peace of mind those who have been visiting to my blog.*****
.
*****သစ္ပင္အရိပ္ ေဆြမ်ိဳးရိပ္ႏွင္႔ မိရိပ္ဘရိပ္ ဆရာရိပ္ထက္ မင္းရိပ္သည္သာ ဆင္႔ဆင္႔သာ၏။ ထိုမွတစ္ျဖာ ျမတ္စြာေဟာၾကား တရားဆာယာ အရိပ္မွာကား လြန္စြာေအးျမ ခ်မ္းသာရ၍ မွီၾကခိုသူ မ်ားဗိုလ္လူတို႔ အပူခပ္သိမ္း ပ,ေပ်ာက္ျငိမ္း၏ ။*****

Wednesday, January 25, 2012

သဒၶါၾကည္ညိဳ ရိုေသလွစြာ

     
        ငါ၏ စိတ္တြင္ အတၱ၀င္က
         ၀င္လာအတၱ  အနိဳင္ရေအာင္
         အတၱကင္းစင္  ဘုရားရွင္ကို
         ငါလွ်င္ၾကည္ညိဳမိပါ၏။ ။
                                             (မင္းကြန္းတိပိဋကဆရာေတာ္ၾကီး)

         ေလာက၌လူသားမ်ားသည္ မိမိကိုယ္၌ ငါသာလွ်င္ အျမတ္ဆုးံ၊ ငါသာလွ်င္ အသိဆုးံ၊ ငါသာလွ်င္ အေကာင္းဆုးံ၊ ငါနဳင္႔ဆက္ႏြယ္သူမ်ားသာလွ်င္ အေတာ္ဆုးံ၊ အတတ္ဆုးံ အသိအလိမၼာအရိွဆုးံဟု အတၲမာန၀င္လာ တတ္ၾကပါသည္။
ထိုသို႔၀င္လာလွ်င္ ေအးဒီအတၱတရားေတြကို အနိဳင္ရေအာင္ အတၱကင္းစင္ေသာ သုးံေလာကထြဋ္ထား သဗၺညဳ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကို အမွတ္တရ ၾကည္ညိဳေနမိရန္ လိုအပ္လွပါသည္။ 
ၾကည္ညိဳျခင္းဟူရာ၌  သဒၶါတရားျဖစ္ရန္လည္း လိုအပ္ပါသည္။ သဒၶါတရားသည္ ဘ၀သံသရာအတြက္ မည္မွ်အေရးၾကီးေၾကာင္း သိရန္လည္း ၾကိဳးစားသင္႔ေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ ဘုရားအျဖစ္ကို ရဖို႔ရန္ ၾကိဳးစားစဥ္ကာလ၌ ဒါနပါရမီ ကို အဦးျပဳ၍ၾကိဳးစားခဲ႔သည္။ 
ဒါနပါရမီကုိ မိမိ၏ ရင္ထဲ၊ နွလုးံသားထဲ၊  ရင္ဘတ္ထဲ၌ သဒၶါတရားမရိွဘဲ ဘယ္လိုနည္းနဳင္႔မွ် ၾကိဳးစားယူ၍ ရနိဳင္မည္ မဟုတ္ေပ။ သဒၶါတရားနဳင္႔သာ ဘ၀ကို ေက်ာ္ျဖတ္ၾကရပါမည္။ ။ 
တစ္ခါတြင္ အာဠာ၀က ဘီလူးက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို " အို....ရဟန္းၾကီးေဂါတမ...ဤေလာက၌ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ ဟူသမွ်တို႔၏ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ  နွုစ္ဌာန၀ယ္ အျမတ္ဆုးံ ၊ အခ်ီးမြမ္းအပ္ဆုးံေသာ ဥစၥာရတနာဟူသည္ အဘယ္တရားျဖစ္ပါသနည္း" ဟုေမးျမန္းခဲ႔ဖူးပါသည္။. ျမတ္စြာဘုရားရွင္က " "အို....အာဠာ၀ကဘီလူး.....ဤေလာက၌ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ ဟူသမွ်တို႔၏ ပစၥဳပၸန္ သံသရာနွုစ္ဌာန၀ယ္ အျမတ္ဆုးံ၊ အခ်ီးမြမ္းအပ္ဆုးံေသာ  ဥစၥာရတနာဟူသည္ ဘုရား တရား သံဃာရတနာ သုးံပါးႏွင္႔  ကံ ကံ၏ အက်ိဳးတရားကို ယုံၾကည္ျခင္း သဒၶါတရားပင္ ျဖစ္သည္" ဟု ေျဖၾကားခဲ႔ဖူးပါသည္။  ဤျမတ္စြာဘုရားႏွင္႔  အာဠာ၀က ဘီလူးတို႔၏ အေမးအေျဖကိုၾကည္႔လွ်င္  ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာလုးံအတြက္ အေရးအၾကီးဆုးံ ဥစၥာရတနာ အစစ္မွာ  သဒၶါတရားပင္ ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႔နိဳင္ပါသည္။  
တဖန္ အာဠာ၀က ဘီလူးက "  ရွင္ေဂါတမ ...အဘယ္မည္ေသာတရားျဖင္႔  ကာေမာဃ၊ ဘာေ၀ါဃ၊ ဒိေဌာဃ၊ အ၀ိေဇၹာဃ ဟူေသာ ၾသဃေလးသြယ္၊ ေရယာဥ္ၾကမ္းကို  ကူးသန္းထုတ္ေလွ်ာက္ လြန္ေျမာက္နိဳင္ ပါေစသနည္း" ဟု ေမးျမန္းေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က .."အို ..... အာဠာ၀က ဘီလူး ....ကာေမာဃ၊ ဘာေ၀ါဃ၊ ဒိေဌာဃ၊ အ၀ိေဇၹာဃ ဟူေသာ ၾသဃေလးသြယ္၊ ေရယာဥ္ၾကမ္းကို  ကူးသန္းထုတ္ေလွ်ာက္ လြန္ေျမာက္ေစနိဳင္ေသာအရာမွာ သဒၶါတရားပင္ျဖစ္ေၾကာင္း" ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။ 
အထက္ပါ အေမးအေျဖကိုၾကည္႔လွ်င္လည္း ဘ၀သံသရာ ခရီးၾကမ္းကို ျဖတ္ေက်ာ္ရာ၌ သဒၶါတရားသည္ မရိွမျဖစ္အလြန္ပင္ လိုအပ္ေၾကာင္း သိသာနိဳင္ပါသည္။  သို႔ေသာ္ သဒၶါတရားအားေကာင္းရုံျဖင္႔, သဒၶါတရားတရားထက္သန္စြာျဖင္႔, ဘ၀ခရီးၾကမ္းကို ျဖတ္သန္းရုန္းၾကိဳးစားေနၾကေသာ အားလုးံေသာ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားမွာ စိစစ္ေ၀ဖန္တတ္ေသာ ပညာလည္း ရိွရန္လိုေပသည္။  အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္... မိမိမွာသဒၶါတရားရိွ၍ သာသနာတြင္းၾကဳံခိုက္  သာသနာျပဳကုသိုလ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ရာ၌  ကုသုိလ္အျပည္႔အစုံ ရနိဳင္သည္႔ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားနွင္႔လည္း ျပည္႔စုံရန္လိုပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပညာရိွမ်ားက 
                        သဒၶါၾကည္ညိဳ၊    ရိုေသလွစြာ
                         အခါကိုသိ၊ မစြန္းျငိဘဲ
                         မထိမပါး၊ လွဴတုံျငားမွ.ဟုစပ္ဆိုခဲ႔ၾကပါသည္။ 
(၁) သဒၶါ = ယုံၾကည္မွူ ရိွရမည္။
(၂) ၾကည္ညိဳ = ေလးစားခ်စ္ခင္မွူရိွရမည္။
(၃) ရိုေသ = အလွဴကိုေလးစားရိုေသမွူရိွရမည္။ 
(၄) အခါ = လိုအပ္ေနသည္႔ အခ်က္ကို ျဖည္႔ဆည္းမွူရိွရမည္။ 
(၅) မစြန္းျငိ =အလွဴအေပၚ၊အလွဴ၀တၳဳအေပၚ ၊မိမိ၏ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ ၊အလွဴခံအေပၚတြန္႔ဆုပ္မွူကင္းရ     မည္။
(၆) မထိမပါး = မိမိမွတစ္ပါး အျခားေသာအလွဴရွင္၊ မိမိမွတစ္ပါး အျခားေသာ အလွဴမိ်ဳးတူအေပၚ ျပိဳင္ဆိုင္မွူ ၊ယွဥ္ျပိဳင္မွူ၊ ၾကြား၀ါမွူ၊ မနာလို၀န္တိုမွူ မရိွဘဲျဖစ္ရမည္။ ဤသို႔ျဖစ္ဖို႔ရန္မွာလည္း  ဆင္ျခင္သိျမင္တတ္ေသာ ပညာပါမွ မိမိ၏အလွဴအေပၚ၊ မိမိ၏လုပ္ငန္းကိစၥအေပၚ ၊စိစစ္ေ၀ဖန္နိဳင္မည္ျဖစ္သည္။ စိစစ္ေ၀ဖန္မွလည္း   ေတာ္ကာက်ပါမည္။  အားလုးံေသာ စာရွူသူမ်ားအေနျဖင္႔  ျမတ္စြာဘုရားအလိုေတာ္က် မိမိကိုယ္ကို မိမိ၊ စိစစ္ေ၀ဖန္ဆုးံျဖတ္နိဳင္ရန္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားတစ္ပုိဒ္ကို တင္ျပလိုပါသည္။ ။
တစ္ခါတုန္းက ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေကသမုတၲရြာၾကီးသို႔ ေရာက္ရိွခဲ႔သည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ေအးဒီရြာၾကီးသို႔ ဘုရားရွင္ထက္ေရွ႔ဦးစြာမိမိကိုယ္ကို ဘုရားဟူ၍ အမည္ခံထားၾကေသာ
(၁) ပုရာဏကႆပ
(၂) မကၡိလိေဂါသာလ
(၃) အဇိတေကသကမၺလ
(၄) ပကုဓ ကစၥာယန
(၅) သဥၹာယေဗလဌပုတၱ
(၆)နိဂ႑နာဋပုတၲ  ျဖစ္သည္႔တတၳိဆရာ  ၾကီးေျခာက္ဦးတို႔ ေရွးဦးစြာ ေရာက္ရိွခဲ႔ျပီးျဖစ္သည္။
      ထိုတတိၳဆရာၾကီးေျခာက္ဦးတို႔က " ငါေဟာတာကိုယုံ၊ သူမ်ားေျပာတာမယုံနဲ႔ဆိုျပီး"  မွားယြင္းေသာအယူ ၀ါဒ မ်ားကို ေဟာၾကားခဲ႔ျပီးျဖစ္သျဖင္႔ ရြာသားမ်ားမွာ အယူ၀ါဒနဲ႔ပါတ္သက္ျပီး ေတြေ၀ေနၾကေသာအခ်ိန္ လည္းျဖစ္သည္။  
              ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ႔ မိမိကိုယ္တိုင္ အမွားအမွန္၊ ဟုတ္မဟုတ္ကို ဆုးံျဖတ္နိဳင္ရန္ ေကသမုတၱိ သုတ္ေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။
ဤသုတၱန္သည္ ယေန႔ ကမၻာေပၚတြင္ ရိွေနသမွ်ေသာ အေတြးအေခၚပညာရွင္ၾကီးမ်ားအားလုးံမွ အထူး အေလးစားဆုးံနဳင္႔  ခ်ီးမြမ္းခံရဆုးံေသာ သုတၱန္တစ္ခုလည္းျဖစ္ပါသည္။  
              ေအးဒီသုတၱန္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေကသမုတၱရြာသားမ်ားအား ေအာက္ပါအတိုင္းေဟာၾကားထားပါသည္။  (၁) တစ္ဆင္႔စကားေျပာလာစကားကို (ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု အတည္) မယုံနဲ႔ဦး။
(၂) အစဥ္အလာ ဘိုးဘြားဆက္ဆက္ စကားမွ်ျဖင္႔လည္း( ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု အတည္) မယုံနဲ႔ဦး။
(၃) ဤသို႔ျဖစ္ဖူးသတတ္ စကားမွ်ျဖင္႔လည္း (ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု အတည္) မယုံနဲ႔ဦး။
(၄) ပိဋကတ္စာေပနဳင္႔ ညီညြတ္ေပသည္ဟူ၍လည္း (ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုအတည္) မယုံနဲ႔ဦး။
(၅) ၾကံဆေတြးေတာ၍ ယူျခင္းမ်ွျဖင္႔လည္း (ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု အတည္) မယုံနဲ႔ဦး။
(၆) နညး္မွီယူျခင္းမွ်ျဖင္႔လည္း (ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု အတည္) မယုံနဲ႔ဦး။
(၇) အျခင္းအရာကို ၾကံစည္ေသာအားျဖင္႔လည္း (ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု အတည္) မယုံနဲ႔ဦး။
(၈) ငါတို႔အယူ၀ါဒသာမွန္တယ္ဟူ၍လည္း (ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟု အတည္) မယုံနဲ႔ဦး။
(၉) ေလးစားၾကည္ညို ထိုက္ေသာသူ ေျပာတိုင္းလည္း (ဟုတ္ျပီမွန္ျပီဟု အတည္) မယုံနဲ႔ဦး။
(၁၀) ငါ႔တို႔ ဆရာေျပာတိုင္းလည္း (ဟုတ္ျပီမွန္ျပီဟု အတည္) မယုံနဲ႔ဦး။ ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍မည္သည္႔ အယူ၀ါဒဘဲျဖစ္ျဖစ္ မည္သူ၏ေျပာေသာစကားဘဲျဖစ္ျဖစ္ အလြယ္တကူ လက္ခံ ယုံၾကည္ျခင္း  မျပဳဘဲ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သိေအာင္လက္ေတြ႔လုပ္ၾကည္႔ျပီးမွသာ ဤအယူကားမွားသည္၊ ဤအယူကားမွန္သည္၊ ဤအျပဳအမူကားဆိုးသည္၊ ဤအျပဳအမူကားေကာင္းသည္၊ ဤစကားလက္ခံ မယုံၾကည္သင္႔ ၊ဤစကားလက္ခံယုံၾကည္သင္႔သည္ ၊ ဤကားအက်ိဳးမရိွ၊ ဤကားအက်ိဳးရိွသည္ဟုဆုးံျဖတ္ စိစစ္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
         စာရွူသူမ်ားအေနျဖင္႔မည္သည္႔အရာ၌မဆို  သဒၶါတရားပါပါ၊ ေစတနာထက္သန္စြာျဖင္႔ အတၱမာနေတြ ကင္းရွင္းစြာ ျပဳလုပ္ရန္လိုအပ္သကဲ႔သို႔ အရာရာမွာ ေလးေလးနက္နက္ဆင္ျခင္သုးံသပ္၊ စဥ္းစားေ၀ဖန္ ဆုးံျဖတ္တတ္ေသာ ဥာဏ္ပညာနွင္႔လည္း  ျပည္႔စုံရန္ ဘ၀မွာ အမွန္ပင္လိုအပ္လွပါသည္။ ။ ။
အရွင္ စႏၵိမာ(ဓမၼလရိပ္)


No comments:

Post a Comment