*****May you be happy, healthy, wealthy and peace of mind those who have been visiting to my blog.*****
.
*****သစ္ပင္အရိပ္ ေဆြမ်ိဳးရိပ္ႏွင္႔ မိရိပ္ဘရိပ္ ဆရာရိပ္ထက္ မင္းရိပ္သည္သာ ဆင္႔ဆင္႔သာ၏။ ထိုမွတစ္ျဖာ ျမတ္စြာေဟာၾကား တရားဆာယာ အရိပ္မွာကား လြန္စြာေအးျမ ခ်မ္းသာရ၍ မွီၾကခိုသူ မ်ားဗိုလ္လူတို႔ အပူခပ္သိမ္း ပ,ေပ်ာက္ျငိမ္း၏ ။*****

Tuesday, March 6, 2012

အျမဲမျပတ္ဆင္ျခင္အပ္ေသာ အေၾကာင္းတရားငါးပါး (သို႔) အဘိဏွသုတ္


            
လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႔ ေနထိုင္ရာ (၃၁)ဘုံဟုဆိုအပ္ေသာ ၾသကာသေလာကၾကီးတြင္ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ဘ၀သည္ ဓမၼသေဘာအားျဖင္႔ ဇာတိမွစ၍ မရဏတြင္ လမ္းဆုးံၾကရပါတယ္။ ကာလ အပိုင္းအျခားအားျဖင္႔ေတာ႔ လူသားတို႔အတြက္ အမ်ားဆုးံ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာ (အသက္တစ္ရာ) သို႔မဟုတ္ အသက္တစ္ရာအလြန္တြင္ ဘ၀တစ္ခု ခ်ဳပ္ျငိ္မ္းရမည္မွာကား ဧကန္မုခ်အမွန္ပင္ျဖစ္ပါေတာ႔တယ္။
ဘ၀ဟူသည္ကား ခႏၶာငါးပါး အစုအေ၀း ဒုကၡစစ္စစ္သာ ျဖစ္၏။ ပဋိသေႏၶေနမွူဇာတိဒုကၡ၊ အိုမင္းရင္႔ေရာ္မွူ ဇရာဒုကၡ၊ မက်န္းမာမွူ ဗ်ာဓိဒုကၡ၊ ကြယ္လြန္မွူ မရဏတို႔သည္ စက္၀ိုင္းသဖြယ္လည္ပါတ္ျပီး ဇာတိနွင္႔ မရဏအၾကား၌ စိုးရိမ္မွူ ေသာက၊ အသံထြက္ ငိုေၾကြးမွူ ပရိေဒ၀၊ ဆင္းရဲမွူ ဒုကၡ၊ စိတ္မခ်မ္းသာမွူ ေဒါမနႆ၊ ၾကိတ္၍ ငိုေၾကြးမွူ ဥပါယာသတို႔ကလည္း အေၾကာင္းအားေလွ်ာ္စြာ ၀င္ေရာက္ႏွိပ္စက္ ၀န္းရံလွ်က္ရိွၾကပါတယ္။ ထို႔သို႔ အသက္ရွင္ေနထိုင္စဥ္တြင္ အျမဲမျပတ္ဆင္ျခင္အပ္ နွလုးံသြင္းအပ္သည္႔ အေၾကာင္းတရားငါးပါးကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အဘိဏွပစၥေ၀ကၡိတဗၺဌာန သုတ္ေတာ္မွာ
“ ပဥၥိမာနိ ဘိကၡေ၀ ဌာနာနိ အဘိဏွံ ပစၥေ၀ကၡိတဗၺာနိ ဣတၳိယာ၀ါ ပုရိေသန၀ါ ဂဟေဌန၀ါ ပဗၺဇိေတန၀ါ ကတမာနိပဥၥ -
(၁) ဇရာဓေမၼာမွိ ဇရံ အနတီေတာပိ အဘိဏွံ ပစၥေ၀ကၡိတဗၺံ။
(၂) ဗ်ာဓိဓေမၼာမွိ ဗ်ာဓိအနတီေတာပိ အဘိဏွံ ပစၥေ၀ကၡိတဗၺံ။
(၃) မရဏဓေမၼာမွိ မရဏံအနတီေတာပိ အဘိဏွံ ပစၥေ၀ကၡိတဗၺံ။
(၄)သေဗၺဟိေမ ပိေယဟိမနာေပဟိ နာနာဘာေ၀ါ ၀ိနာဘာေ၀ါမွိတိ အဘိဏွံ ပစၥေ၀ကၡိတဗၺံ။
(၅)ကမၼႆေကာမွိ၊ ကမၼဒါယာေဒါ၊ ကမၼေယာနိ၊ ကမၼဗႏၶဳ၊ ကမၼပၸဋိႆရေဏာ ယံကမၼံကရိႆာမိ၊ ကလ်ာဏံ၀ါ၊ ပါပကံ၀ါ၊ တႆဒါယာေဒါ ဘ၀ိႆာမီတီ အဘိဏွံ ပစၥေ၀ကၡိတဗၺံ။
ဣမာနိေခါ ဘိကၡေ၀ ပဥၥဌာနာနိ အဘိဏွံ ပစၥေ၀ကၡိတဗၺာနိ၊ ဣတၳိယာ၀ါ ပုရိေသန၀ါ ဂဟေဌန၀ါ ပဗၺဇိေတန၀ါ”။ ဟုေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။  အဓိပၸါယ္မွာ….. “ရဟန္းတို႔ …မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက်္ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ဆင္ျခင္အပ္ေသာ အေၾကာင္းတရားတို႔သည္ ဤငါးမ်ိဳးတို႔တည္း။ အဘယ္ငါးမ်ိဳးတို႔နည္းဟူမူကား …..
၁။ ငါသည္ အိုျခင္းသေဘာရွိသည္ျဖစ္၏။ အိုျခင္းသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္။
၂။ ငါသည္ နာျခင္းသေဘာရွိသည္ျဖစ္၏။ နာျခင္းသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္။
၃။ ငါသည္ ေသျခင္းသေဘာရွိသည္ျဖစ္၏။ ေသျခင္းသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္။
၄။ ငါ့အား ခပ္သိမ္းေသာ ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ေသာ အေဆြအမ်ိဳး၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္သူတို႔ႏွင့္ အရပ္တစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ရွင္ကြဲ ကြဲရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ေသကြဲ ကြဲရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ျဖစ္တတ္ေခ်၏။
၅။ ငါသည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရင္းရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ အေမြခံရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ိဳးရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ ကိုးကြယ္လဲေလ်ာင္းရာ ရွိသည္ ျဖစ္၏။ ေကာင္းသည္လည္းျဖစ္ေသာ၊ မေကာင္းသည္လည္းျဖစ္ေသာ အၾကင္ကံကို ျပဳအံ့။ ထိုျပဳေသာ ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈကံ၏ ေကာင္းေမြ ဆိုးေမြခံသည္ ျဖစ္ရအံ့  ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက်္ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ ဤငါးပါးကို အျမဲမျပတ္ဆင္ျခင္အပ္၏”။- ဟု အဂုၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ ၊ ပဥၥက နိပါတ၊ နီ၀ရဏ၀ဂ္၊ အဘိဏွပစၥေ၀ကၡိတဗၺဌာန သုတ္ေတာ္မွာ အတိအလင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္ဆိုတဲ႔အေၾကာင္းကို အျမဲမျပတ္ဆင္ျခင္နိဳင္ေစရန္အက်ိဳးငွါ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအား ထုတ္ေဖာ္ေရးသားတင္ျပလိုက္ပါတယ္။
       ေဆာင္ပုဒ္
အုိျခင္းတစ္ျဖာ ၊ နာျခင္းတစ္ေထြ
ေသျခင္းတစ္ျခား၊ ကြဲျပားတစ္ဖန္
ကံလွ်င္ ဥစၥာ ၊ ဤငါးျဖာကုိ
မကြာေန႔ည။ ဉာဏ္ သက္ဝင္ ၍ ဆင္ျခင္ ၾက ။
အရွင္ စႏၵိမာ(ဓမၼလရိပ္)



No comments:

Post a Comment