*****May you be happy, healthy, wealthy and peace of mind those who have been visiting to my blog.*****
.
*****သစ္ပင္အရိပ္ ေဆြမ်ိဳးရိပ္ႏွင္႔ မိရိပ္ဘရိပ္ ဆရာရိပ္ထက္ မင္းရိပ္သည္သာ ဆင္႔ဆင္႔သာ၏။ ထိုမွတစ္ျဖာ ျမတ္စြာေဟာၾကား တရားဆာယာ အရိပ္မွာကား လြန္စြာေအးျမ ခ်မ္းသာရ၍ မွီၾကခိုသူ မ်ားဗိုလ္လူတို႔ အပူခပ္သိမ္း ပ,ေပ်ာက္ျငိမ္း၏ ။*****

Wednesday, September 7, 2011

ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔အတြက္ ဗုဒၶဝင္အက်ဥ္း




ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔အတြက္ ဗုဒၶဝင္အက်ဥ္း
၁။ လူအမည္=သိဒၶတၳ
၂။ ဘုရားဘြဲ႔=ေဂါတမ
၃။ မိဘအမည္=သုေဒၶါဒနမင္း ႏွင့္ မဟာမာယာေဒ၀ီ
၄။ ၾကင္ယာေတာ္=ယေသာ္ဓရာ ( ဘဒၵကဥၥနာ )
၅။ ရင္ေသြးေတာ္=ရာဟုလာ
၆။ ေယာက္ဖေတာ္=ေဒ၀ဒတ္ (ေဒဝဒတၳ)
၇။ မိေထြးေတာ္=ေဂါတမီ
၈။ ေနျပည္ေတာ္=ကပိလ၀တ္ျပည္ ( သကၠတိုင္း၊ မဇၩိမေဒသ )
၉။ ဖြားရာဌာန=လုမၺိနီဥယ်ာဥ္ ( ကပိလ၀တ္ႏွင့္ ေဒ၀ဒဟၾကား )
၁၀။ နန္းစံႏွစ္=၁၃-ႏွစ္ၾကာ ( ၁၆-ႏွစ္မွ ၂၉ ႏွစ္ထိ )

၁၁။ နိမိတ္ႀကီးမ်ား=သူအို, သူနာ, သူေသ, ရဟန္း
၁၂။ ဗ်ာဒိတ္ခံယူေသာဘ၀=သုေမဓာရေသ့ဘ၀
၁၃။ ဗ်ာဒိတ္ခံယူေသာေန႔=ကဆုန္လျပည့္ေန႔
၁၄။ ဗ်ာဒိတ္ေပးေသာဘုရား=ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရား
၁၅။ ပါရမီျဖည့္ဖက္=သုမိတၱာအမ်ိဳးသမီး ( ယေသာ္ဓရာအေလာင္း )
၁၆။ ပါရမီျဖည့္ရာကာလ=ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္း ( သုေမဓာဘ၀ မွ ေ၀ႆႏၲရာဘ၀အထိ)
၁၇။ ပါရမီျဖည့္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္=သတၱ၀ါမ်ားအက်ိဳး ေဆာင္ရြက္ရန္
၁၈။ ဒုကၠရစရိယာ က်င့္ရေသာႏွစ္=၆-ႏွစ္ၾကာ ( ၉၇-မွ-၁၀၃ ထိ )
၁၉။ ဒုကၠရစရိယာ က်င့္သည့္ေနရာ=ဥရုေ၀ဠေတာ
၂၀။ ဘုရားျဖစ္ခ်ိန္ သက္ေတာ္=၃၅-ႏွစ္အရြယ္

၂၁။ ဘုရားပြင့္ရာ သက္တမ္း=၁၀၀-တမ္း
၂၂။ အလုပ္အေကၽြး=ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦး ( ဒုကၠရစရိယာ က်င့္ခိုက္ )။
၂၃။ တရားဦးေဟာသည့္ေနရာ=ဗာရာဏသီ မိဂဒါ၀ုန္ေတာ
၂၄။ ပထမဆံုး သာ၀က=ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦး
၂၅။ ေနာက္ဆံုးကၽြတ္ေသာ သာ၀က=သုဘဒၵပရိဗိုဇ္
၂၆။ လက္ယာရံ အဂၢသာ၀က-အရွင္သာရိပုတၱရာ
၂၇။ လက္၀ဲရံ အဂၢသာ၀က=အရွင္ေမာဂၢလာန္
၂၈။ အဆံုးအမ သာသနာ=ပရိယတၱိ, ပဋိပတၱိ, ပဋိေ၀ဓ
၂၉။ က်င့္စဥ္သိကၡာ=သီလ, သမာဓိ, ပညာ
၃၀။ ခ်မွတ္ေသာ လမ္းစဥ္=မဇၩိမပဋိပဒါ ( မဂၢင္လမ္းစဥ္ )

၃၁။ သေႏၶယူေသာေန႔=မဟာသကၠရာဇ္ ၆၇-ခု၊ ၀ါဆိုလျပည့္၊ ၾကာသပေတးေန႔။
၃၂။ ဖြားျမင္ေသာေန႔=မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈-ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔။
၃၃။ ေတာထြက္ေသာေန႔=မဟာသကၠရာဇ္ ၉၇-ခု၊ ၀ါဆိုလျပည့္၊ တနလၤာေန႔။

၃၄။ ဘုရားျဖစ္ေသာေန႔=မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။
၃၅။ ဓမၼစၾကာေဟာေသာေန႔=မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု၊ ၀ါဆိုလျပည့္၊ စေနေန႔။
၃၆။ ပရိနိဗၺာန္စံေသာန႔=မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈-ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန႔။
၃၇။ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ေသာေန႔=မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈-ခု၊ ကဆုန္လဆုတ္ ၁၂-ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔။
.........................................................................................................................................
ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဗုဒၶ၀င္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဆာင္ပုဒ္

မ, သိ, ၾက, လတ္ ၊ ေတြး, ဆ, အပ္ ၊ ေန႔ျမတ္ ခုနစ္ေထြ ။
သန္, ဖြား, ေတာ, ပြင့္ ၊ စက္, စု, သင့္ ၊ ရွင္ပင့္ သာကီေဆြ ။

ရွင္းလင္းခ်က္မ်ား

၁။ မ=ၾကာသပေတးေန႔တြင္
သန္=ပဋိသေႏၶ ေနေတာ္မူပါသည္။

၂။ သိ=ေသာၾကာေန႔တြင္
ဖြား=ဖြားျမင္ေတာ္မူပါသည္။

၃။ ၾက=တနလၤာေန႔တြင္
ေတာ=ေတာထြက္ေတာ္မူပါသည္။

၄။ လတ္=ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္
ပြင့္=ဘုရားပြင့္ (ျဖစ္) ေတာ္မူပါသည္။

၅။ ေတြး=စေနေန႔တြင္
စက္=ဓမၼစၾကာတရား ေဟာေတာ္မူပါသည္။

၆။ ဆ=အဂၤါေန႔တြင္
စု=စုတိ ( ပရိနိဗၺာန္ ) စံေတာ္မူပါသည္။

၇။ အပ္=တနဂၤေႏြေန႔တြင္
သင့္=ေတေဇာဓာတ္ ( မီးသင့္ ) ေလာင္ေတာ္မူပါသည္။
..........................................................................................................................................


ဗုဒၵဘာသာ၀င္တိုင္းရသင္႔တဲ႔ဘုရားရွိခိုးပါ
( လယ္တီဆရာေတာ္ ေရးသားေသာ ဗုဒၶ၀င္ဘုရားရွိခိုး လကၤာ )

၁။ သေႏၶယူေသာေန႔ ( မ=သန္ )

သံုးလူ႔ရွင္ပင္၊ ကၽြန္႔ထိပ္တင္၊ ေသာင္းခြင္စၾကာ၀ဠာ၊ နတ္ျဗဟၼာတို႔၊ ညီညာရံုးစု၊ ေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္၊ ရတုနဂို၊ ရႊန္းရႊန္းစိုသည္၊ ၀ါဆိုလေျပ႔၊ ၾကြက္မင္းေန႔၀ယ္၊ ခ်မ္းေျမ႔ၾကည္ျဖဴ၊ သေႏၶယူသည္၊ နတ္လူျငိမ္းဖို႔ ကိန္းပါကိုး။


၂။ ဖြားေတာ္မူေသာေန႔(သိ=ဖြား)

သေႏၶယူကာ၊ ဆယ္လၾကာေသာ္၊ မဟာသကၠရာဇ္၊ ေျခာက္ဆယ့္ရွစ္ၾကံဳ၊ ကဆုန္လေျပ့၊ ေသာၾကာေန႔၀ယ္၊ ခ်မ္းေျမ့စံုစီ၊ လုမၺိနီ၌၊ မဟီလႈိက္ဆူ၊ ဖြားေတာ္မူသည္၊ နတ္လူေအာင္ျမိဳ႔ လမ္းပါကိုး။


၃။ ေတာထြက္ေသာေန႔ ( ၾက=ေတာ )

ဖြားျမင္ေျမာက္ေသာ္၊ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္၀ယ္၊ ပ်ိဳႏုနယ္၌၊ သံုးသြယ္ေရႊနန္း၊ သိမ္းျမန္းျပီးလစ္၊ ဆယ့္သံုးႏွစ္လွ်င္၊ ဘုန္းသစ္လွ်ံလူ၊ စံေတာ္မူ၍၊ ရြယ္မူႏုျဖိဳး၊ ႏွစ္ဆယ့္ကိုး၀ယ္၊ ေလးမ်ိဳးနိမိတ္၊ နတ္ျပဟိတ္ေၾကာင့္၊ ေရႊစိတ္ျငင္ျငိဳ၊ သံေ၀ပိုက၊ ၀ါဆိုလေျပ့၊ က်ားမင္းေန႔၀ယ္၊ ခ်မ္းေျမ့ရဂံု၊ ေတာရလႈံသည္၊ စံုျမိဳင္ပင္ရိပ္ ခန္းမွာကိုး။


၄။ ဘုရားျဖစ္ေသာေန႔ ( လတ္=ပြင့္ )

ေတာရပ္ျမိဳင္ေပၚ၊ ေျခာက္ႏွစ္ေပ်ာ္၍၊ ခါေတာ္တဖံု၊ ပြင့္ခ်ိန္ၾကံဳက၊ ကဆုန္လေျပ့၊ ဆင္မင္းေန႔၀ယ္၊ ေျမ့ပရေမ၊ ပလႅင္ေဗြထက္၊ ေရႊေညာင္ေတာ္ႀကီး၊ ဗိတာန္ထီးႏွင့္၊ မျငီးၾကည္ျဖဴ၊ ေနေတာ္မူလ်က္၊ ရန္ျမဴခပင္း၊ အမိုက္ သင္းကို၊ အရွင္းပယ္ေဖ်ာက္၊ အလင္းေပါက္က၊ ထြန္းေတာက္ဘုန္းေတာ္၊ ေသာင္းလံုးေက်ာ္သည္၊ သံုးေဖာ္ လူတို႔ ျငမ္းပါကိုး။

၅။ ဓမၼစၾကာေဟာေသာေန႔ ( ေတြး=စက္ )

ဘုရားျဖစ္ခါ၊ မိဂဒါသို႔၊ စၾကာေရႊဘြား၊ ျဖန္႔ခ်ီသြား၍၊ ငါးပါး၀ဂၢီ၊ စံုအညီႏွင့္၊ မဟီတေသာင္း၊ တိုက္အေပါင္းမွ၊ ခေညာင္းကပ္လာ၊ နတ္ျဗဟၼာအား၊ ၀ါဆိုလေျပ့၊ စေနေန႔၀ယ္၊ ေၾကြ ႔ေၾကြ ႔လွ်ံတက္၊ ဓမၼစက္ကို၊ မိန္႔ျမြက္ ေထြျပား၊ ေဟာေဖာ္ၾကားသည္၊ တရားနတ္စည္ ရြမ္းတယ္ကို။


၆။ ပရိနိဗၺာန္စံေသာေန႔ ( ဆ=စု )

တရားနတ္စည္၊ ေဆာ္ရြမ္းလည္က၊ သံုးမည္ဘံုသိုက္၊ တေသာင္းတိုက္၀ယ္၊ ကၽြတ္ထိုက္သသူ၊ နတ္လူျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါကို၊ ေခမာေသာင္သို႔၊ ေဖာင္ကူးတို႔ျဖင့္၊ ေဆာင္ပို႔ျပီးခါ၊ ၀ါေလးဆယ့္ငါး၊ သက္ကား ရွစ္ဆယ္၊ စံုျပည့္ၾကြယ္က၊ ရာေလးဆယ့္ရွစ္၊ သကၠရာဇ္၀ယ္၊ နယ္မလႅာတိုင္း၊ စံႏႈိင္းမယုတ္၊ ကုသိနာရံု၊ အင္ၾကင္းစံု၌၊ ကဆုန္လေျပ့၊ အဂၤါေန႔၀ယ္၊ ခ်မ္းေျမ့နိဗၺဴ၊ စံေတာ္မူသည္၊ ၀ွန္းဆူေသာင္းလံုး ေက်ာ္တယ္ကို။

၇။ ေတေဇာဓာတ္ ေလာင္ေသာေန႔ ( အပ္=သင့္ )

နိဗၺဴစံျပီ၊ ရႈမအီသား၊ သိဂႌေရႊေလွာ္၊ အေလာင္းေတာ္ကို၊ ထိုေရာ္ကဆုန္၊ လဆုတ္ၾကံဳ၍၊ ဂဠဳန္ေန႔၀ယ္၊ ခိုးေငြ႔ မေႏွာ၊ ဓာတ္ေတေဇာလွ်င္၊ ရွင္ေစာဉာဏ္စက္၊ ဓိ႒ာန္ခ်က္ျဖင့္၊ လွ်ံတက္ေကာ္ေရာ္၊ မီးပူဇာ္သည္၊ ေမြေတာ္ရွစ္ စိတ္ ၾကြင္းတယ္ကို။

ထိုခုနစ္ေန႔၊ သာခ်မ္းေျမ့ကို၊ ေဆြ႔ေဆြ႔ၾကည္ျဖဴ၊ အာရံုယူလ်က္၊ သံုးလူတို႔နတ္၊ ျမတ္ထက္ ျမတ္သား၊ အထြဋ္ ေခါင္ဖ်ား၊ ကိုယ္ေတာ္ဘုရားကို၊ သံုးပါးမွန္စြာ၊ ၀ႏၵနာျဖင့္၊ သဒၶါျဖိဳးျဖိဳး၊ ကၽြန္ရွိခိုးသည္၊ ေကာင္းက်ိဳးခပ္သိမ္း ၾကြယ္ေစေသာ္။


အရွင္ စႏၵိမာ (ဓမၼလရိပ္)
ဓမၼာစရိယ၊ ၀ိနယ၀ိဒူ၊ အဘိဓမၼ၀ိဒူ၊
M.A (Buddhist Philosophy)Dip.In Eng, Hons.Dip.In IT
ဆန္စကရစ္ တကၠသိုလ္၊
ဗာရာဏသီ၊ အိႏၵိယနိဳင္ငံ

Friday, August 5, 2011

မိဘေတြက သားသမီးေတြ အေပၚ ထားတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ၅ ပါး




ကမၻာၾကီးမွာ လာျပီး လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ေတာ႔ .. မိရယ္..ဘရယ္.. သားရယ္ သမီးရယ္ ဆိုတာလည္း “ကိုင္းက်ြန္းမီွ က်ြန္းကိုင္းမွီ ဆိုသလို “ တစ္ဦးကို တစ္ဦးမွီတင္းျပီးေတာ႔ ကမၻာ႔ေလာကၾကီးကို အလွဆင္ၾကပါတယ္။ မိဘေတြက သားသမီး အေပၚမွာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးသလို မိဘေတြၾကီးရင္႔လာတဲ႔ အခါမွာလည္း သားသမီးေတြဆီက မိဘေတြဟာ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ ငါးပါးထားေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ႔တာကို ဓမၼဒါန တရားအလွဴျဖစ္ေအာင္ ေရးသားတင္ျပလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ ၅ ပါးကုိ ၂ ပုိင္းခြဲျပီးေတာ႔ ပထမ ၄ ပါးက ယခုျဖစ္ေနတဲ့ ဘ၀ ယခုျဖစ္ေနတဲ့ေလာကမွာ သားသမီးမ်ားက မိဘအေပၚကုိ တုံ ့ျပန္မဲ့ေက်းဇူးကုိ ေမွ်ာ္တာ။ ေနာက္ က်န္တဲ့ တစ္ပါးက ဘ၀တစ္ပါးေျပာင္းသြားတဲ့အခါ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ သားသမီးမ်ားက မိဘအေပၚကုိ တုံ ့ျပန္မဲ့ေက်းဇူးကုိ ေမွ်ာ္တာ။
တစ္ေယာက္နဲ့ တစ္ေယာက္အျပန္အလွန္ခ်စ္ျခင္းနဲ့ ေႏွာင္ဖြဲ႔့ ေနတာကုိ ဦးဇင္းတုိ ့ပါဠိေတာ္မွာ ေပမ သုိ ့မဟုတ္ ပိယ လုိ ့ေခၚတယ္။ အရပ္ကေတာ့ ဒါကုိ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာလုိ ့ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမတၱာ နဲ ့ေပမ က ကြာတယ္။ နည္းနည္းကြာတယ္။ ေမတၱာ ဆုိတာ ကုိယ့္အတြက္ လံုးလံုးမၾကည့္တာ မေမွ်ာ္လင့္တာ။ သူတစ္ပါးရဲ ့အက်ိဳးကုိ ၾကည့္တာ။ အဲဒါကုိ ေမတၱာ လုိ ့ေခၚတယ္။ ေပမ ဆုိတာကၾကေတာ့ ကုိယ္ခ်စ္တဲ့လူရဲ႔ အက်ိဳးကုိၾကည့္တာလည္းပါတယ္။ ကုိယ့္အတြက္ေမွ်ာ္လင့္တာလည္းပါတယ္။ အဲဒါကုိ ေပမ လုိ ့ေခၚတယ္။

ပထမ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
မိဘေတြဟာ သားသမီးေတြကုိ လူလားေျမာက္တဲ့အထိ ေကြ်းေမြးျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္လာတဲ့အတြက္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ သူတုိ ့ကုိလည္း သားသမီးေတြက ေကြ်းေမြးျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္မယ္လုိ ့ဆုိတဲ့အသိနဲ ့ေမွ်ာ္လင့္တာ။ ေမြးကတည္းက လူလားေျမာက္တဲ့အထိ ေကြ်းေမြးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့တဲ့ တယ္ဆုိတာ ေမတၱာလုိ ့ေျပာေပမဲ့ ခုနေျပာသလုိ သားသမီးေတြအတြက္လည္း ၾကည့္တယ္။ ကုိယ့္အတြက္လည္း ၾကည့္တယ္။ သားသမီးေတြ တံု ့ျပန္လာမဲ့အက်ိဳးကုိလည္းေမွ်ာ္တဲ့အတြက္ ေပမ ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိဘ နဲ ့သားသမီး အခ်စ္သည္ ေမတၱာနဲ ့ေပမ ေရာေနတာ။ ပထမ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က ကုိယ့္သားသမီးေတြ ကုိယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကုိယ္ရပ္ႏုိင္ျပီး ကုိယ့္၀မ္းကုိယ္ေၾကာင္းႏုိင္တဲ့အခါ အဲဒီအခ်ိန္ တုိ ့ကလည္း ကုိယ့္၀မ္းကုိယ္မေၾကာင္းနိဳင္တဲ့အခ်ိန္ သားသမီးေတြ တုံ ့ျပန္မဲ့အက်ိဳးကုိ ေမွ်ာ္လင့္တာ။ ဒါပထမ တစ္ခ်က္လုိ ့မွတ္။

ဒုတိယေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
မိဘေတြဟာ သားသမီးေတြကုိ လူလားေျမာက္တဲ့အထိ ေနာက္ ဒီကမာၻေပၚမွာ ကုိယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကုိယ္မရပ္ႏုိင္ခင္ကတည္းက ရပ္ႏုိင္တဲ့အထိ၊ ရပ္နုိင္ျပီးေသာ္လည္း ဆက္ျပီးကုိ သားသမီးအလုပ္ေတြလုပ္ေပးေနရတုန္းပဲ။ မိဘေတြဟာ သားသမီးေတြအလုပ္ကုိ အျမဲတမ္း အခ်ိန္တုိင္းကုိ လုပ္ေပးေနရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဒီမိဘေတြက ဘယ္ကုိမွ မသြားနိင္မလာႏုိင္ အိပ္ယာထဲလဲေနတဲ့အခ်ိန္ထိေတာင္မွ ကိုယ္ ေနထုိင္မေကာင္းလုိ ့ေျခနဲ ့လက္နဲ ့မလုပ္ေပးရတာေတာင္မွ အနည္းဆံုး ႏႈတ္နဲ ့သားသမီးေတြ အလုပ္လုပ္ေပးေနရတယ္။ အဲဒါ ေမတၱာနဲ ့ေပမ ႏွစ္ခုေရာ ျပီးေတာ့လုပ္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ မိဘေတြက သားသမီးေတြကုိ ဒီကမာၻေပၚမွာ ကုိယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကုိယ္ရပ္ႏုိင္ျပီး သူတုိ ့အလုပ္ေတြ လုပ္ႏုိင္တဲ့အခ်ိန္ ၊ အဲဒီအခါ တုိ ့ေတြကလည္း တုိ ့ေတြအလုပ္ကုိ မလုပ္ႏုိင္တဲ့အခ်ိန္ သားသမီးေတြက ငါတုိ ့အလုပ္ကုိ လုပ္ေပးမယ္လုိ ့ဆုိျပီး ေမွ်ာ္လင့္တယ္တဲ့။ ဒါ ဒုတိယေမွ်ာ္လင့္ခ်က္။
အဲဒီ မိဘ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ျပည့္စံုရင္ ဒီသား ဒီသမီးဟာ သားေကာင္းသမီးေကာင္းပဲ။ မိဘက ဒီလုိေမွ်ာ္လင့္ျပီး ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တာကုိ သိျပီး ကုိယ္က မိဘကုိ ျပန္လည္ အလုပ္အေကြ်းျပဳ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရင္ ထုိသားသမီးသည္ တစ္ကယ့္ သားေကာင္းသမီးေကာင္းပဲ။ မိဘေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ၾကီးၾကီးနဲ ့သားသမီးေတြအေပၚ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ထုိသားသမီးက မိဘအေပၚ ျပန္လည္မေဆာင္ရြက္ မျပဳစုခဲ့ရင္ ထုိသားသမီးသည္ သားေကာင္းသမီးေကာင္း မပီဘူး။

တတိယေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
ကုိယ့္ ရဲ ့အဖုိးအဖြား ဘုိးေဘး ဘီဘင္ အစဥ္အဆက္ ကုိျပန္ၾကည့္လုိက္။ တုိ ့အမ်ိဳးအႏြယ္ရဲ ့ဓေလ့ထံုးစံဟာ ဘယ္လုိရွိလဲ ? ရတနာ သံုးပါးရဲ ့၀တ္တရားေတြကုိ အျမဲတမ္းေဆာင္ရြက္လာခဲ့တဲ့ ဒုိ ့အမ်ိဳးအႏြယ္။ တုိ ့အဖုိးအဖြား အမ်ိဳးအႏြယ္ရဲ ့ဓေလ့ထံုးစံဟာ သူေတာ္ေကာင္းစရုိက္ ကုိ အားမာန္ၾကိဳးပမ္း နဲ ့ေဆာင္ရြက္လာခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးအႏြယ္။ သူယုတ္မာတုိ ့ရဲ ့အက်င့္စရုိက္ ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ျပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္လာခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးအႏြယ္။ သူေတာ္ေကာင္းအမ်ိဳးအႏြယ္ ဘုရားရဲ ့သားေတာ္သမီးေတာ္မ်ားျဖစ္ျခင္းဆုိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တုိ ့သား တုိ ့သမီးတုိ ့သည္ တုိ ့ေတြမရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ တုိ ့အဖုိးအဖြားေတြ လုပ္ေဆာင္လာခဲ့တဲ့ ဓေလ့ထံုးစံအတုိင္း တုိ ့သား တုိ ့သမီးေတြကလည္း လုပ္ေဆာင္လိမ့္မယ္လုိ ့ မိဘေတြက သားအေပၚ သမီးအေပၚေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္။
ဆုိၾကပါစုိ ့။ မိဘႏွစ္ပါးဟာ ေက်ာင္းတုိက္တစ္ခုမွာ ေန ့စဥ္ေန ့စဥ္ ဆြမ္း၀တ္တည္တယ္။ သုိ ့မဟုတ္ တစ္လ တစ္ခါ ဆြမ္းဆက္ကပ္တယ္ ဆုိၾကပါစုိ ့။ သုိ ့မဟုတ္ ေစတီေတာ္ၾကီးတစ္ခု မွာ ၀တ္တစ္ခုအျမဲတမ္း ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ မိဘေတြျဖစ္တယ္ ဆုိၾကပါစုိ ့။ အဲလုိမိဘမ်ိဳးေတြ သားသမီးေလးေတြ ရွိလာတဲ့အခါမွာ သူတုိ ့သားသမီးေတြအေပၚကုိ အဲဒီ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလး ထားတယ္။ တုိ ့ေဆာင္ရြက္တဲ့ ဘုရား၀တ္ တရား၀တ္ သံဃာ၀တ္ ဆြမ္း၀တ္ ေက်ာင္း၀တ္ အဲဒီ၀တၱရားေတြကုိ တုိ ့ေတြမရွိတဲ့ေနာက္ တုိ ့သားေတြ တုိ ့သမီးေတြ ဟာ လုပ္မွ လုပ္ၾကပမလား။ လုပ္ၾကပါေစ ဆုိျပီးေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိတယ္တဲ့။ မိဘက ဘုရား၀တ္ တရား၀တ္ သံဃာ၀တ္ ေစတီ၀တ္ ဆြမ္း၀တ္ ေက်ာင္း၀တ္ ေတြနဲ ့ေန။ မိဘလည္းမရွိတဲ့အခါ သားသမီးလက္ထက္လည္းေရာက္ျပီဆုိေရာ္ အဲဒီ ၀တ္ေတြကုိ အကုန္ဖ်က္ျပစ္ျပီ ဆုိလုိ ့ရွိရင္ အဲဒီသားသမီးေတြသည္ သားေကာင္းသမီးေကာင္းမပီသေတာ့ဘူး။ တုိ ့ဘုိးဘြား ဘီဘင္ ရဲ ့သူေတာ္ေကာင္းစရုိက္ မိဘေတြရဲ ့ဓေလ့ကုိ မဖ်က္ဆီးဘူး ၊ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းမယ္ဆုိလုိ ့ရွိရင္ အဲဒီသားသမီးေတြ သားေကာင္းသမီးေကာင္းပီသတယ္တဲ့။ သား၀တ္ သမီး၀တ္္ ေက်တယ္လုိ ့ဆုိၾကရမယ္။ အဲဒါကုိ မိဘမ်ားက သားမ်ား သမီးမ်ားအေပၚမွာေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္တဲ့။

စတုထၱေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
မိဘရဲ ့အေမြကုိ ဆက္ခံတာဟာ ဒါ ၀တၱရား တစ္မ်ိဳးလုိျဖစ္ေနတယ္။
ေကြ်းေမြးမပ်က္
ေဆာင္ရြက္ စီမံ
ေမြခံထုိက္ေစ
လွဴမွ်ေ၀၍
ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ ၀တ္ငါးသြယ္
က်င့္ဖြယ္သားတုိ ့ (သမီးတို႔) တာ။

သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေရးခဲ့တာ။ အဲဒီမွာ ေမြခံထုိက္ေစ။ စကားလံုးမွာ ထုိက္ ဆုိတဲ့စကားလံုးပါလာတယ္။ အဲဒီ ထုိက္ ဆုိတဲ့စကားလံုးကုိ ပယ္လုိက္ရင္ အေမြခံ။ မိဘရဲ ့အေမြကုိယူရံုနဲ ့ဒါ အေမြခံသားသမီးမဟုတ္ဘူး။ ေမြခံထုိက္ ၊ မိဘရဲ ့အေမြကုိ ခံယူထုိက္တဲ့သားသမီးျဖစ္မွ မိဘရဲ ့အေမြကုိ ယူရမယ္။ မိဘရဲ ့အေမြကုိ ယူျပီး သုံးျဖဳန္းေနတာဟာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒီသားသမီးဟာ မိဘကုိ ျပစ္မွားေနတာပဲ။ ဘယ္လုိသားသမီး အေမြခံထုိက္လဲ ဆုိေတာ့ ခုန ေရွ့ကေျပာခဲ့တဲ့သံုးခ်က္။ မိဘကုိေကြ်းေမြးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရမယ္။ မိဘအလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေပးရမယ္။ မိဘေတြရဲ ့အစဥ္မျပတ္လုပ္ေဆာင္လာခဲ့တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းစရုိက္ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာေတြ ကုိ သားသမီးေတြက မျပတ္ေအာင္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းရမယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြသာရွိမယ္ လုိက္နာခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဒီသားဒီသမီးေတြဟာ မိဘရဲ ့ ပစၥည္းေတြ အေမြကုိ သံုးထုိက္တယ္တဲ့။ မက်င့္သံုးတဲ့ မလုိက္နာတဲ့ သားသမီးေတြ မိဘ ့ ပစၥည္း ကုိ မသံုးထုိက္ဘူး။ ခုနအေရွ့ကေျပာခဲ့တဲ့သံုးခ်က္ကုိလည္း မလုိက္နာ မိဘေက်းဇူးကုိ မတုံ ့ျပန္တဲ့သားသမီးေတြဆုိ သားဆုိးသမီးဆုိးလုိ ့ေျပာလုိ ့ရသလုိ မိဘ ပစၥည္း လည္း မသံုးထုိက္ဘူး။ အေမြခံမထုိက္ဘူး။

ပဥၥမေျမာက္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
မိဘေတြဟာ ကံကုန္လုိ ့ကုသိုလ္ ကုန္လုိ ့ဘ၀တစ္ပါးကူးေျပာင္းသြားခဲ့ေသာ္ ၊ အဲဒီကူးေျပာင္းသြားတဲ့ ဘ၀မွာ ေကာင္းမႈ ကုသုိလ္လုပ္လုိ ့မရတဲ့ဘ၀ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ ( လုပ္လုိ ့ရတဲ့ဘ၀ေတြလည္းရွိပါတယ္ေနာ္။) ငါတုိ ့သားသမီးေတြသည္ ငါတုိ ့ရွာေဖြထားခဲ့တဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ လက္ခံျပီးေတာ့ ခံယူျပီးေတာ့ တုိ ့ေပးထားခဲ့တဲ့အေမြေတြကုိ ခံယူျပီးေတာ့ တုိ ့သားတုိ ့သမီးေတြဟာ သူတုိ ့အတြက္လည္း သံုးစား တုိ ့အတြက္လည္း ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳေပးျပီး ေနရစ္ၾကလိမ့္မယ္လုိ ့ ပဥၥမေျမာက္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားၾကတယ္။

တုိ ့မိဘေတြ ရွာေဖြထားတဲ့ ပစၥည္း ေတြကုိ သံုးေနရင္ တုိ ့ျပဳသမွ် ကုသိုလ္အစုစုသည္ တုိ ့မိဘအတြက္ပဲျဖစ္ရမယ္။ အဲဒီအခ်က္သည္အေရးအၾကီးဆံုးအခ်က္။ သားသမီး ၀တၱရားသည္ အဲဒီတုိင္ေရာက္မွ ေက်တယ္။ ေရွ့က ၀တၱရား ၄ ပါး ဘယ္ေလာက္ပဲ ေက်ေက် ဒီ ပဥၥမ ေျမာက္ ၀တၱရားမေက်ရင္ ဒီသားသမီး သည္ သားသမီး၀တၱရား တစ္ကယ္မေက်ပါဘူး။ မိဘကုိ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာတုိင္ ေအာင္ ပုခံုးမွာထားျပီး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္လုပ္ေကြ်းရင္ေတာင္ ခုနက ပဥၥမ ေျမာက္ ၀တၱရားမေက်ရင္ သားသမီးသည္ သားသမီး၀တၱရား တစ္ကယ္မေက်ပါဘူးတဲ့။ အဲဒါေၾကာင့္ မိဘေက်းဇူးဆပ္လုိ ့မကုန္ႏုိင္ဘူး ဆုိတဲ့ စကားျဖစ္လာတာ။

ဒီေနရာကုိ ေသခ်ာစိစစ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ မိဘအတြက္ ရည္စူးျပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ေပးတာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ပထမက မိဘသက္ရွိထင္ရွားရွိတုနး္မွာ မိဘအတြက္ကုိရည္စူးျပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ေပးတာရယ္ ၊ မိဘေတြ ကြယ္လြန္သြားျပီးမွ မိဘအတြက္ကုိရည္စူးျပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ေပးတာရယ္။ ႏွစ္မ်ိဳး။ အဲဒီမွာ မိဘသက္ရွိထင္ရွားရွိတုနး္မွာ မိဘအတြက္ကုိရည္စူးျပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ေပးတာသည္ အမြန္ျမတ္ဆံုး။ အေကာင္းဆံုးပဲတဲ့။ ဒီထက္ပုိေကာင္းတာရွိေသးတယ္။ သရဏဂံု သီလ မေဆာက္တည္ဘူးတဲ့ မိဘျဖစ္ရင္ သရဏဂံုသီလေဆာက္တည္ဘူးေအာင္ ၊ ကမၼာဌာန္း ၀ိပသနာ တရားမနာၾကားဘူးေသးတဲ့ မိဘျဖစ္ရင္ ကမၼာဌာန္း ၀ိပသနာ တရားနာၾကားဘူးေအာင္ ၊ သီလ သမာဓိ ပညာ သိကၡာသံုးပါး မက်င့္သံုးဘူးေသးတဲ့ မိဘျဖစ္ရင္ သီလ သမာဓိ ပညာ သိကၡာသံုးပါး က်င့္သံုးျဖစ္ေအာင္ ၊ ဒီ ေလာကမွာတင္ မိဘရဲ ့အက်ိဳးကုိ လုပ္ေပးတဲ့သားသမီးသည္ ပုိေရြ ့ပုိေရြ ့သားသမီး၀တၱရား ေက်ပါတယ္လို႔……ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေသာတရားေဒသနာေတာ္ကို ဓမၼဒါန ျပဳတဲ႔ အေနနဲ႔ ဓမၼလရိပ္မွ တိုက္တြန္းဆႏၵျပဳပါတယ္။
အရွင္စႏၵိမာ(ဓမၼလရိပ္)

Thursday, August 4, 2011

အာမခံ၍ မရေသာ သဒၶါတရား




ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါက ရွင္သီ၀လိမေထရ္ျမတ္၏ မိခင္ျဖစ္ေသာ သုပၸ၀ါသာမင္းသမီးသည္ ရွင္သီ၀လိကုိ ကုိယ္၀န္ေဆာင္ထားရစဥ္ ေသမလား ရွင္မလားဆုိသည္ကုိ ေသခ်ာမသိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ မေသခင္ကုသုိလ္လုပ္သြားခ်င္၍ သူ၏ခင္ပြန္းျဖစ္ေသာ ေကာလိယမင္းသားအား ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ ဆြမ္းစားပင့္ရန္ ေစလႊတ္ခဲ့ေလသည္။
ေကာလိယမင္းသားသည္ ဇနီးျဖစ္သူ သုပၸ၀ါသာ၏စကားကို ယူေဆာင္၍ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔သြားေရာက္ကာ အက်ိဳးအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားေလသညိ။ သုပၸ၀ါသာမင္းသမီး၏ သဒၶါတရားကိုငဲ့၍ ေနအိမ္သို႔ အလွဴခံၾကြေရာက္ပါရန္လည္း ပင့္ေလွ်ာက္ေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက သုပၸ၀ါသာမင္းသမီး၏ အလွဴကို ခ်က္ခ်င္း လက္မခံေသးဘဲ ဆိုင္းငံ့ထား၏။ ဤသို႔ဆိုင္းငံ့ထားရျခင္းမွာ သုပၸ၀ါသာမင္းသမီးထံမွ အပင့္မေရာက္မီ အရွင္ေမာဂၢလာန္ကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဒကာတစ္ဦးက ပင့္ထားၿပီးျဖစ္၍ ခ်က္ခ်င္း ၀န္မခံျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
အလွဴ (၂)ခု တိုက္ဆိုင္ေနသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အရွင္ေမာဂၢလာန္ကိုေခၚ၍ အရွင္ဒကာကုိ အလွဴရက္မ်ား ေနာက္ဆုတ္ေပးႏုိင္မလား ေမးဖုိ႔ရန္ ေစလႊတ္လိုက္ေလသည္။ အရွင္ေမာဂၢလာန္က သူ၏ဒကာကို ေျပာျပသည္မွာ အလွဴ(၂)ခု တိုက္ဆိုင္ေနသည့္အတြက္ ေ၀ဒနာသည္ကို ဦးစားေပးေသာအားျဖင့္ ဒကာႀကီး၏ အလွဴရက္ကို (၇)ရက္မွ် ေနာက္သို႔ ေရႊ႔ေပးရန္ ျဖစ္ႏုိင္မလားလုိ႔ ေမးေသာအခါ အလွဴဒကာႀကီးက ျပတ္ျပတ္သားသား ျပန္၍ေလွ်ာက္ထားလိုက္သည္မွာ အရွင္ဘုရားမ်ား ျဖစ္ေစခ်င္သလို တပည့္ေတာ္၏ အလွဴရက္ကို ေနာက္သို႔ ေရြ႕ဆိုင္းေပးပါမည္။ သို႔ရာတြင္ ခုနစ္ရက္အတြင္း တပည့္ေတာ္၏ အသက္ရယ္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာရယ္၊ သဒၶါတရားရယ္ ဤသံုးမ်ိဳး မပ်က္စီးေစရပါဘူးလို႔ အရွင္ဘုရားတို႔ အာမခံႏိုင္ပါ့မလား၊ အာမခံႏိုင္ရင္ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အလွဴရက္ကို ေရြ႕ေပးပါမယ္ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
ထုိအခါ အရွင္ေမာဂၢလာန္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ဒကာႀကီးရဲ႕ တင္ျပခ်က္ဟာ သဘာ၀က်ပါေပတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသက္ႏွင့္ စည္းစိမ္ကိုေတာ့ (၇)ရက္အတြင္း မပ်က္စီးေစရပါဘူးလို႔ အာမခံမယ္ဆိုလွ်င္ ခံႏိုင္စရာ ရွိပါတယ္။ သဒၶါတရားကိုေတာ့ အာမမခံႏိုင္ပါ။ ဒကာႀကီးဘာသာ လိမၼာသလို မပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ပါဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
မွန္ေပသည္။ သဒၶါတရားဆုိသည္မွာ သူေပၚခ်င္တဲ့ခ်ိန္မွ ေပၚေပါက္လာေသာအရာျဖစ္ေပသည္။ အၿမဲတမ္းသဒၶါတရားျဖစ္ဖုိ႔ရန္မွာ ဘုရားေလာင္းမ်ားႏွင့္အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားမွသာ ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။ ပုထုဇဥ္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိသႏၱာန္၌ သဒၶါတရားေပၚေပါက္လာခ်ိန္ သဒၶါတရားရွိေနခုိက္မွာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူတုိ႔ လူသားမ်ားသည္ မိမိသႏၱာန္၀ယ္ သဒၶါတရားျဖစ္ခ်ိန္ကုိသာ အဓိကထား၍ ေန႔ရက္ေကာင္းမ်ားကုိ အဓိကမထားဘဲ အလွဴဒါနစသည္မ်ားကုိ ျပဳလုပ္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လုိက္ရေပသည္။
အရွင္ စႏၵိမာ(ဓမၼလရိပ္)

Sunday, July 3, 2011

ကံၾကမၼာ က်ြန္းေလးေပၚမွ ေဗာဓိမင္းသား ဇနီးေမာင္နွံ





"ေကာင္းမူလုပ္က ေကာင္းက်ိဳးရ ေလာက ဓမၼတာ၊ မေကာင္းမူလုပ္က မေကာင္းက်ိဳးရ ေလာကဓမၼတာ" လို႔ ဆိုတဲ႔ အတိုင္း အတိတ္ဘ၀က  အကုသုိလ္ ကံေၾကာင္႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္  လက္ထက္တြင္ ေဗာဓိမင္းသားရဲ႔ ဇနီးေမာင္နွံ ဇာတ္လမ္း အျဖစ္အပ်က္ကို ကြန္ပ်ဴတာ ဖန္သားျပင္တြင္ သတိျပဳရန္ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
ေဗာဓိမင္းသားဇနီးေမာင္နွံတို႔သည္ တေန႔ ဘုရာရွင္အား ပင္႔ျပီးဆြမ္းေက်ြးရန္စိတ္တူ ကိုယ္တူ တိုင္ပင္ၾကေလသည္ ။ ေအးဒီအတိုင္းဘဲ စီစဥ္ၾကရင္း လမ္းတြင္ ပုဆိုးခင္းျပီး အကယ္၍ ခင္းထားေသာပုဆိုးကို ဘုရား၇ွင္ နင္းသြားပါက သားသမီးရအံ႔ဟု နွလုးံသြင္းထားၾကပါသည္။ 
သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္က မနင္းသျဖင္႔ ခင္းထားေသာပုဆိုးကို ဘာေၾကာင္႔ မနင္းပါသနည္း ဟု မင္းသားက ေမးေလွ်ာက္သည္႔အခါ..... ဘုရား၇ွင္က မင္းသားကို ျပန္၍ မည္သည္႔ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင္႔ ပုဆိုးကို ခင္းထားသနည္းဟု ျပန္ေမးခဲ႔ပါတယ္။
မင္းသားက  သားသမီးရအံ႔ပါက  ဘုရား၇ွင္ ပုဆိုးကို နင္းသြားပါေစ ဟုု ဆႏၵျပဳထားပါေၾကာင္း ျပန္ေလွ်ာက္ခဲ႔ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင္႔ ပုဆိုးကို ငါမနင္းေၾကာင္း ဘုရားရွင္က ေျပာျပီး အတိတ္ အေၾကာင္းဇာတ္လမ္းကို ေဟာေျပာခဲ႔ပါသည္။
ေရွးဘ၀ တစ္ခုက သင္တို႔လင္မယား ခ၇ီး အတူသြားစဥ္ သေဘၤာပ်က္၍ ကံအားေလွ်ာ္စြာ က်ြန္းေပၚေရာက္ျပီး  စားစရာမရိွသျဖင္႔ ၾကက္ဥ၊ ငွက္ဥ၊ တို႔ကို အသိုက္ဖ်က္ျပီး စားေသာက္ခဲ႔ေသာ အကုသိုလ္ကံအလွည္႔ေၾကာင္႔ ဤဘ၀တြင္ သား သမီးရရန္အေၾကာင္းမျမင္သျဖင္႔ငါမနင္းေၾကာင္း ဓမၼအေနျဖင္႔ေဟာၾကားခဲ႔ပါသည္။  ထို႔ေၾကာင္႔  အနႏၱဂုဏ္အင္ ျမတ္ဗုဒၶသည္ပင္ သားသမီး ရေစ  မရေစဟုနွလုးံသြင္း ဖန္ဆင္းျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းမိမိတို႔၏ ကံကုသုိလ္၊ အကုသိုလ္ အေလွ်ာက္သာ ျဖစ္ၾကရမည္ေၾကာင္းကို ဓမၼလရိပ္မွ ဓမၼဒါန ျပဳပါသည္။
 အရွင္စႏၵိမာ( ဓမၼလရိပ္)


အလွဆုးံလူ


(၁)   ဦးေခါင္းကို.....ရတနာသုးံပါးျဖင္႔ အလွဆင္ပါ။
(၂)   နားကို...........တရားနာျခင္းျဖင္႔အလွဆင္ပါ။
(၃)   ပါးစပ္ကို........သစၥာစကားျဖင္႔ အလွဆင္ပါ။
(၄)  လက္ကို..........ဒါနျဖင္႔အလွဆင္ပါ။
(၅)   ခႏၶာကိုယ္ကို...သီလျဖင္႔ အလွဆင္ပါ။

 အရွင္ စႏၵိမာ(ဓမၼလရိပ္)

Goal.................ပန္းတိုင္





ဘ၀မည္သည္၊    လူတိုင္းေတာင္႔တ
ဆႏၵမ်ားစြာ၊    ရိွသည္သာတည္း။
ဆႏၵလိုအင္၊    ျပည္႔စုံျခင္းတည္း။
ကံ၊ ဥာဏ္ ၊ ၀ိရိယ၊ သုးံခုမွ်၍
ေနရာတက်၊  အသုးံခ်ေသာ္
မိမိဆႏၵ၊   ျပည္႔စုံရ၍
လိုရာပန္းတိုင္၊   ဆုပ္ကိုင္နိဳင္မည္။
ဆႏၵတစ္ခု၊   အာရုံျပဳ၍
ဥာဏ္စြမ္းမပါ၊    ေျခဗလာနဳင္႔
ကာယအားကိုး၊    ေျပးလႊားတိုးက
ပန္းတိုင္မေရာက္၊     အသက္ေပ်ာက္အံ႔။ ။ ။
 အရွင္ စႏၵိမာ(ဓမၼလရိပ္)

Friday, July 1, 2011

နွလုးံသြင္း မွန္ကန္ပါေစ

      
        ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္ထဲမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက " မိစၧာပဏိဟိတံ စိတၱံ၊ ပါပိေယာ  နံ တေတာ ကေရ ။ သမၼာပဏိဟိေတာ စိတၱံ၊ ေသယ်ေသာ နံ တေတာ ကေရ"           "မေကာင္းေသာစိတ္ဟာ ထိုစိတ္ရိွသူကို ယုတ္ညံ႔ဆိုး၇ြာသူျဖစ္ေအာင္ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။ ေကာင္းေသာစိတ္ကလည္း ထိုစိတ္ရိွသူကို အျပစ္ကင္းျပီး အထက္တန္းေရာက္ေအာင္  ျပဳလုပ္ေပးနိဳင္ပါတယ္" လို႔ဆိုပါတယ္ ။ ဒီေတာ႔ စိတ္ေကာင္းလွ်င္ လူေကာင္းျဖစ္တယ္ ။ စိတ္မေကာင္းလွ်င္ လူမေကာင္း လူဆိုးျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ယူရပါမယ္။ ေျပာလိုတာကေတာ႔ လိမၼာတာစိတ္ေၾကာင္႔၊ ဆင္းရဲတာ စိတ္ေၾကာင္႔၊ ခ်မ္းသာတာစိတ္ေၾကာင္႔ စသျဖင္႔ အက်ယ္အားျဖင္႔လည္း မိမိတို႔ရဲ႔စိတ္ထဲမွာ မွတ္ထား သင္႔ပါတယ္။ 
                 ဒါေၾကာင္႔ ..ေရွး ပညာရွိ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးက " စိတ္လိမၼာမွ ၊ရုပ္သက္သာမည္၊၊ စိတ္မလိမၼာ၊ ရုပ္နာလိမ္႔မည္။ အယုတ္အျမတ္ ၊စိတ္ဓါတ္ေဆာင္သည္ ။ စိတ္မေကာင္း၊ ရုပ္ေပါင္းေခြးျဖစ္မည္။" 
                စိတ္က မလိမၼာလွ်င္ စိတ္၏မွီရာျဖစ္ေသာ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ၾကီးနာသြားလိမ္႔မည္။ စိတ္က လိမၼာပါမွ စိတ္၏မွီရာျဖစ္ေသာရုပ္ခႏၶာကိုယ္ၾကီးသက္သာလိမ္႔မည္။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔ ယုတ္တာစိတ္ေၾကာင္႔၊ ျမတ္တာစိတ္ေၾကာင္႔၊ လိမၼာတာစိတ္ေၾကာင္႔၊ မိုက္တာစိတ္ေၾကာင္႔ျဖစ္လို႔ပါ။  ယုတ္ညံ႔တဲ႔စိတ္မျဖစ္ေအာင္၊ ျမင္႔ျမတ္တဲ႔စိတ္ျဖစ္ေလေအာင္၊ ေယာနိေသာမနသိကာရ လို႔ေခၚတဲ႔ နွလုးံသြင္းမွန္ကန္ဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္။ နွလုးံသြင္းမွန္ကန္လွ်င္ စိတ္ဓါတ္ေတြနဲ႔  လုပ္ရပ္ေတြလည္း မွန္ကန္လာပါလိမ္႔မယ္လို႔...ဓမၼလရိပ္မွ   Dhamma Sharing  အျဖစ္ ဓမၼဒါန ျပဳပါတယ္။
 အရွင္ စႏၵိမာ(ဓမၼလရိပ္)